Jo, jag jobbar på det…

Jo, jag jobbar på det…

Tänk vad fantastiskt duktiga vi är på att stå i vägen för oss själva… Om man kunde få medalj i den sporten, hade jag redan vunnit guld flera gånger om…

Men 2016 kommer bli annorlunda! I år ska saker och ting inte bara ”hända”. Nej, jag ska se till så att de händer.

Och hur ska det gå till, kan man ju undra… Jo, jag ska vända på varenda sten, ta tag i varje utsträckt hand, söka råd och stöd där det erbjuds, och inte ge mig bara för att det blir lite motigt. Det är så himla lätt att låta bli bara för att något känns jobbigt. Det är så enkelt att tänka ”det här är nog inte för mig” bara för att det inte riktigt gick vägen, första gången… Men nästa gång går det förmodligen bättre. Och nästa gång ännu bättre.

Är det inte så vi alltid lär oss, genom att försöka igen, och igen, och igen?

Ja, i år kommer jag ta bort ”jag kan inte” ur mitt vokabulär.

…ja, jag kommer i alla fall försöka, igen och igen, och igen…

Kommentera

