Vad väntar du på?

Vad väntar du på?

De måste nog vara de främsta ursäkterna hos de flesta för att inte göra det (de säger att) de vill, eller hur? ”Jag har inte tid.” Eller ”det är mycket nu”.

Oj, vad jag har idisslat dem. Men inte nu längre. Nu kan jag i alla fall ärligt säga ”jag prioriterar inte det just nu”. Då blir jag inte längre ett offer för omständigheterna. Så fort jag tar på mig att det faktiskt är MITT val, så händer något. Jag blir fri. Fri att välja, fri att agera, att slippa känna pressen att inte räcka till. Att aldrig hinna med. Nu väljer jag vad jag vill göra, och när jag vill göra det. 

Jag tänker leva MITT liv, på MINA villkor, bara för att jag kan. Jag tänker inte längre delta i tävlingen som handlar om vem som har mest att göra. Vem som har minst tid över. Som Johannes Hansen säger, ”sluta skryt om hur upptagna ni är!”. Det är väl inget att hänga i granen?!

Nej, nu tar jag sikte på MIN dröm. På MIN framtid. Visst, det kan ta lite tid att komma dit. Men jag vet åtminstone vart jag ska. Vet du?

2 reaktioner på ”Vad väntar du på?

Kommentera

