Inte färdig…

Inte färdig…

För ett tag sedan läste jag något himla intressant på en av bloggarna jag följer. Tjejen, som återhämtar sig från utmattningsdepression, skrev:

Det känns märkligt att tänka på hur övertygad jag var om att jag hade full koll som människa innan sjukdomen. Jag var så säker på att jag kände mig själv fullt ut och var ”klar” på något konstigt sätt.

Oj, va intressant! Det är något som jag ofta tänker på, och jag känner en tacksamhet över att jag kommit fram till att jag aldrig kommer bli ”klar”. Det går inte att komma i mål och bli ”färdig” som människa. Så fort vi tror det missar vi en massa saker och möjligheter.

Det börjar också, på riktigt, gå upp för mig, att det är när jag är som mest obekväm, som jag växer och utvecklas som mest. Usch… Då går det ju liksom inte att komma undan… eller ? Nej, ska jag komma någonstans, så måste det bli obekvämt.

…skit.

ljudbok

Ja, så just nu lyssnar jag på min nya ljudbok, ”Fuck your fears” av Johannes Hansens, så ofta jag kan. Kan han så kan ju jag, eller hur?!

Och kan JAG, ja, då kan faktiskt du också!

Kommentera

