Öka ditt självförtroende!

Öka ditt självförtroende!

Jag lyssnade på ett webinar för ett tag sedan, där vi skulle göra en övning som gick ut på att man skulle skriva ned sina 5 bästa egenskaper. Jag har faktiskt aldrig tänkt på det tidigare… Visst är det fascinerade?! Är jag ensam om det? Det har aldrig slagit mig, helt enkelt…

Men det jag bl.a. kom fram till var att när jag verkligen brinner för något, går jag ”all in”. Jag blir väldigt fokuserad och engagerad.

Jag har lätt för att se orsak och verkan, och är väldigt logisk i mitt tänkande.

Samtidigt är jag är känslomänniska, som har väldigt nära till skratt och gråt.

Jag är drivande och nyfiken. Jag söker svar och lösningar. Jag vill lära mig mer, och utvecklas. Jag vill hela tiden komma framåt.

Jag har ett öppet sinne. Och ju mer jag lär mig, desto mer förstår jag hur lite jag vet…

Jag är en bra lyssnare. Jag försöker att se det som att det inte finns något ”rätt” eller ”fel”. Det kan vara ”rätt” för dig, men det behöver inte betyda att det är ”rätt” för mig. Livet är inte svart eller vitt. Jag älskar numera gråskalan. Det är ljuvligt att befinna sig där! Det finns mycket mera möjligheter där!

Ja, det var ju några fler än 5, men det gör ju inget. Jag älskar sådana tankevurpor, för oftast går vi genom vardagen utan speciellt mycket reflektion. Och utan reflektion kan vi heller aldrig utvecklas. Och om vi inte utvecklas, står vi bara kvar på samma ruta, som för ett år sedan, eller 5 år sedan, eller 10 år sedan. Vad är det för roligt med det?

Så, nu ska jag ju bara lära mig att använda mig av det här också… Jag får återkomma med det.

Nej, ut och skriv era egna listor. Vilka är dina bästa egenskaper?

 

PS. Vad tycker du om citatet längst upp, med Glennon Doyle? LOVE IT!

Kommentera

